elektronsko ucenje i ucenje na daljinu

25 ÐÐ, 2016

електронско учење и учење на даљину

Генерална — Аутор tijana12345 @ 19:02

Образовање или учење на даљину је поље образовања које се фокусира на методе учења и технологију с циљем да кроз њих, најчешће појединачно, пренесе знање ученицима који нису физички присутни у близини наставника или у традиционалним образовним установама, као што су школа или учионица. Описује се као „процес који омогућује приступ учењу и када су извор информација и ученик одвојени у простору, времену, или и у једном и другом“. Курсеви на даљину који захтевају било какво физичко присуство настави (као на пример завршни тест), називају се хибридним или комбинованим.

 Електронско учење се може дефинисати као процес преношења знања и вештина електронским путем уз коришћење одговарајућих рачунарских апликација, тј. наменских програма, и окружења у процесу учења. Те апликације и процеси обухватају учење преко веб-a, рачунара, у дигиталним учионицама, а садржаји се преносе преко Интернета, интра-нета/екстранета, аудио и видео трака, сателитске телевизије...

Прелазак на електронско учење никако не значи одбацивање постојећег садржаја за подучавање/обучавање, већ само побољшање постојећег образовног материјала, односно његово осавремењавање.

Преносиве врсте садржаја које се користе у електронском учењу чине:

  • Word документи, Adobe Acrobat датотеке, као и све остале датотеке;
  • Веб садржаји (HTML, Shockwave, JAVA итд.);
  • Континуални или streaming медијуми (RealVideo, MP3 audio, NetShow);
  • Ауторизовани наставни садржаји у виду тзв. извршних курсвера (енгл. co-urseware).

Да би електронско учење било могуће, најпре је потребно да се наставни садржај учини доступним преко Интернета или интранета. То се постиже израдом веб странице са одговарајућим материјалом за обуку који корисник може да преузме. Осим тога, сложен систем електронског учења захтева читав низ компоненти у које спадају:

  • Процес регистрације – креирање јединствене лозинке (идентификацио-ног броја) за сваког учесника у процесу електронског учења, чиме се омо-гућава његов приступ систему;
  • Контрола активности – давање могућности корисницима да приступе оним садржајима и функцијама који одговарају њиховим улогама у процесу учења, чиме се постиже да све активности унутар система буду забеле-жене и праћене;
  • Окружење које подржава учење – омогућавање корисницима да међу-собно комуницирају, учествују у настави и постављају питања својим пре-давачима/инструкторима;
  • Тестирање и оцењивање – мерење успешности у савладавању знања и вештина;
  • Праћење процеса наставе и формирање базе података за управљање и администрирање са могућношћу прављења разноврсних извештаја – бележење свих активности везаних за учење, које ће се потом користити за разне извештаје.
  • Резултат слика за ucenje na daljinu vikipedija

Коментари

Додај коментар

Додај коментар





Запамти ме

Powered by blog.rs